מולטי טריינר מומלץ

אוגוסט 27, 2022

אם תשקיעו במולטי טריינר מומלץ, יש סיכוי טוב שזה יהיה מוצר הכושר האחרון שתצטרכו לשלם עליו אי פעם עבור חדר הכושר הביתי שלכם. אבל למצוא את המכשירההמתאים יכול להיות קצת מסובך אם אתם לא יודעים מה לחפש – מיותר לציין שלא כל המולטי טריינרים בנויים אותו הדבר.

מולטי טריינר איכותי צריך להיות עמיד, לפעול בצורה חלקה ולהציע מגוון מספק של תרגילים כדי לעזור לכם להשיג את יעדי הכושר שלכם ולספק מערכת כושר ביתית מלאה.

 במאמר זה נפרט את כל הפרטים שצריך להכיר וכל מה שעליכם לקחת בחשבון בעת השוואת דגמים כדי למצוא את המכשיר המתאים עבורכם.

מה זה מולטי טריינר?

"מולטי טריינר" אולי נשמע כמו מתקן מתוחכם למדי, אבל זה למעשה רק מונח מרשים למערכת של גלגלות וכבלים.

 מכשירי מולטי טריינר גדלו בפופלריות שלהם מכיוון שהם משמשים לעתים קרובות במרפאות שיקום ורפואת ספורט, שם רופאים משתמשים בהם כדי לתרגל תנועות פונקציונאליות. מטרת השיקום היא להחזיר את המטופל לבצע את פעולות חיי היומיום שלו בצורה יעילה ובטוחה ככל האפשר.

 מולטי טריינרים הם כלי נהדר עבור מטפלים מכיוון שהגלגלות המתכווננות מציעות טווח תנועה כמעט בלתי מוגבל, מה שמסייע לנו ליצור דרך בטוחה לחזק או לשפר טווחי תנועה במפרקים. הם משמשים לעתים קרובות כדי לחזק תנועות ספציפיות לענפי ספורט שונים. מולטי טריינרים מצוינים גם לחיזוק שרירי הליבה בגלל כל התנועות הסיבוביות שניתן לבצע באמצעותם.

למרות שמכונות אלו משמשות רבות למטרות שיקום מפציעות, הן הפכו פופולריות מאוד גם עבור חדרי כושר ביתיים, בעיקר בשל מגוון האימונים העצום שאפשר לבצע איתן. מערכות אלו מגיעות בהרבה צורות וגדלים שונים.

 על מנת לאפשר מגוון רחב של תרגילים, מכונות אלו מגיעות עם מערכת גלגלות מתכווננת אחת לפחות, אם כי לרובן יש 2. ברובן גם קיימת ערימת משקולות (או 2) ליצירת התנגדות. מולטי טריינרים מגיעים עם ידיות, מוטות או ציוד כושר נלווה אחר לבחירה בהתאם לתרגיל שאתם רוצים לבצע.

 כיום, ישנן גם יחידות המשלבות מולטי טריינר עם מכונת סמית' [1] או עמדה לסקווט בשביל מגוון אימון רב עוד יותר.

בחור מתאמן עם רצועות על מולטי טריינר

בחירת מולטי טריינר

תכונות שכדאי לשקול בעת בחירת מולטי טריינר איכותי:

ערימת משקולות (מחסנית)

רוב המולטי הטריינריים האיכותיים מגיעים כיום עם ערימת משקלים. זהו יתרון מכיוון שההתנגדות מובנית במכונה ואתם לא צריכים לדאוג להחלפת פלטות (או לדאוג לגבי רכישה ואחסון של פלטות אלה בנפרד).

 קיימים גם מולטי טריינרים בשילוב עם סמית׳ משין אשר עשויים להשתמש בפלטות להתנגדות.

 ישנם מולטי טריינרים המגיעים עם ערימת משקולות כפולה, מה שמאפשר לשני אנשים להתאמן בו זמנית, תלוי בתרגיל שכל אחד עושה, כמובן.

אם כבר מדברים על התנגדות, המשקל של הערימה משתנה ממכונה למכונה – וזה משהו שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​השוואת המוצרים האפשריים. רוב ערימות המשקולות מגיעות כסטנדרט של 75 ק"ג, 85 ק"ג או 100 ק"ג. זכרו שיחס הגלגלות במולטיטריינר יכול להשתנות, מה שישנה את כמות המשקל שהמכשיר יכול לספק. ברוב המכשירים, יחס הגלגלת הוא 2:1, מה שאומר שאתם למעשה מרימים רק חצי מהמשקל שנבחר (50 ק"ג על הערימה מרגישים כמו להרים 25 ק"ג). עם יחס של 1:1, תרגישו כל קילו בערימה.

 בגלל העובדה הזו, אם אתם מתלבטים בין כמה מוצרים, היינו ממליצים ללכת על המכונה עם הכי הרבה התנגדות. כך זה מאפשר לכם להמשיך להתפתח ולהעמיס משקלים לאורך זמן רב יותר.

 חשוב לדעת שרוב המולטי טריינרים מאפשרים לכם לשדרג את ערימת המשקולות בעלות נוספת. אצל רובם יש אפשרות להוסיף עוד 25 ק"ג לכל ערימה.

למרות שברוב המולטי טריינרים ההתנגדות מגיעה מערימות המשקולות, כיום ישנן דרכים אחרות לספק התנגדות. ישנם מכשירים המשתמשים בהתנגדות מגנטית כדי לספק פעולה שקטה וחלקה ללא מערכת הערימה המסורתית.

גלגלות

הגלגלות הן המרכיב החשוב ביותר של מערכות אלו. חשוב שהגלגלות יפעלו באופן חלק ויהיו קלות להתאמה. הגלגלות צריכות להיות מתכווננות לחלוטין בהתאם לגובה המתאמן ולתרגיל הרצוי.

ציוד מתחבר נלווה

ציוד הכושר הנלווה שמגיע עם המולטי טריינר משתנה בהתאם למבנה ולתקציב. בעת השוואת מחירים, מומלץ לבדוק איזה ציוד כלול ברכישה.

 ציוד המתחבר למולטי טריינר בדרך כלל:

 ידיות D – הידיות הנפוצות המצורפות לכל מולטי טריינר אשר ניתן לבצע איתן את רוב התרגילים.

 חבל תלת ראשי – תוספת מעולה, מאפשר לבצע מגוון גדול של תרגילים לעבודה על שרירי התלת ראשי והדו ראשי, כמו גם לעבודה על שרירי הבטן.

מוט ארוך – מוט ישר שמתחבר לשתי הגלגלות ומתנהג כמו מוט אולימפי

 מוט קצר – גרסה קצרה יותר של המוט הארוך, מתחבר רק לצד אחד

 מוט EZ – מוט מעוקל המשמש לעתים קרובות לעבודה על שריר הדו ראשי

 בר ספורט – מוט קטן וישר המשמש לביצוע מהלכים ספציפיים לספורט (הנפת מחבט או מקל גולף וכו)

 רצועה לקרסול – נכרכת סביב הקרסול ומאפשרת לבצע תרגילי חיזוק לירכיים ולישבן

 חגורה רב תכליתית – משמשת לעתים קרובות לסיוע בעבודה על מתח ותרגילי גב

 מוט למתח – הרבה מולטי טריינרים מגיעים עם מוט למתח בחלק הקדמי.

אחריות

אחריות היא אחד האלמנטים החשובים ביותר. אנו תמיד מדגישים את החשיבות של אחריות בעת רכישת כל סוג של ציוד כושר. אחריות על מולטי טריינר מחולקת בדרך כלל למסגרת ולחלקים. האחריות בדרך כלל מגיעה בהתאמה ישירה למחיר – ככל שהמולטי טריינר יקר יותר, האחריות צריכה להיות ארוכה יותר. כל אחריות של 10 שנים או יותר על המסגרת היא די הגונה. כדאי לבדוק אם יש אפשרות לאחריות של לפחות שנתיים על החלקים.

גודל

לבסוף, אנו ממליצים בחום לבדוק את המידות של המוצר כדי לוודא שהמולטי טריינר יתאים למקום שיש לכם בבית. המכונות הללו, אפילו הקומפקטיות שבהן, תופסות הרבה מקום יחסית. כדאי למדוד את שטח החלל שברשותכם ולהבין כמה מקום המולטי טריינר יתפוס.

 רוב המולטי טריינרים הביתיים הם ברוחב של כ-1.5 מטר, אורך של בין 1.2 ל-1.5 מטר ובגובה של כ-2.2 מטר. לזה יש להוסיף כמובן את המקום הנוסף שתצטרכו בשביל להתאמן – אנחנו ממליצים להוסיף לפחות 30 ס״מ נוספים לכל צד לנוחות השימוש.

כמו כן, זכרו שהמידות הללו אינן כוללות את השטח שתופס ספסל (אם אתם מתכננים להשתמש באחד כזה). הוספת ספסל מתכוונן בדרך כלל מוסיפה עוד כ-1.2 מטר בערך.

 רוב המולטי טריינרים בעלי ערימת משקולות כפולה שוקלים בין 700 ל-800 ק"ג כאשר הם מורכבים באופן מלא. לכן כדאי לתכנן מבעוד מועד היכן בדיוק הוא יעמוד בחלל שלכם לפני ההרכבה על מנת למנוע את כאב הראש של פירוק, הזזה, והרכבה מחדש.

לסיכום

בעת רכישת מולטי טריינר, אנו ממליצים להשתמש באותם קריטריונים כדי לדרג כל מכונה כך שתוכלו למצוא את ההתאמה הטובה ביותר עבורכם. השוו ובדקו את ערימת משקל (1 לעומת 2), גלגלות (מתכווננות לחלוטין), ציוד נלווה, אחריות וגודל, וכמובן מחיר.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן