מולטי ויטמין לגבר – המומלצים ביותר

פברואר 12, 2022

15 אבקות חלבון נבדקו
28 שעות מחקר
59 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

גבר שמעונין לנהל אורח חיים בריא, בדגש על תזונה נכונה, רצוי שישלים את החוסרים בויטמינים שחסרים לו מהתזונה הרגילה במקרים מסוימים.  מולטי ויטמין לגבר יהווה פתרון קל ומהיר לקבלת כל מה שאתה צריך במוצר אחד. בהחלט חוסך כאב ראש וחיפוש מוצרים ספציפיים.

הבעיה שהתרכובות משתנות ויש יצרנים שדוחפים לתוך הנוסחא שלהם דברים לאו דווקא מועילים ולעיתים אף מלאכותיים ומזיקים. בדיוק לשם כך בדקנו מוצרים רבים, על מנת לאתר עבורך את המולי ויטמין הטוב ביותר עבורך.

מהם הויטמינים החשובים ביותר לגברים?

בהמלצת תזונאים ודיאטניים, להלן רשימת הויטמינים החשובים ביותר לגברים:

ויטמין C: חיוני למערכת החיסון ועובד כנוגד חמצון חזק נגד רדיקלים חופשיים.

ויטמין D: חיוני לספיגת סידן ולתמיכה בבריאות העצם.

ויטמין A: ויטמין קריטי למערכת חיסונית בריאה ועיניים בריאות.

ויטמין 12B: חשוב למערכת העצבים, למוח וליצירת תאי דם אדומים.

חילוף החומרים של כל תא בגוף תלוי בוויטמין B12 שכן הוא ממלא תפקיד בסינתזה של חומצות שומן ובייצור אנרגיה. ויטמין B12 מאפשר שחרור אנרגיה בכך שהוא עוזר לגוף האדם לספוג חומצה פולית.

שאלות נפוצות

מתי הזמן הטוב ביותר לקחת מולטי ויטמין?

אמנם אין "זמן טוב ביותר" לקחת מולטי ויטמין, אבל מומלץ לקחת אחד עם הארוחה מכיוון שויטמינים מסוימים כמו A, D, E ו-K צריכים להיבלע עם שומן כדי לאפשר ספיגה מיטבית של רכיבי תזונה מרכזיים אלה.

בדרך כלל, לנטילת מולטי ויטמין אין תופעות לוואי אך נטילתו עם אוכל יכולה להפחית את הסיכוי לבחילות או קלקול קיבה. והכי חשוב, נטילת מולטי ויטמינים עם הארוחות יכולה ליצור הרגל קבוע כך שלא תשכחו לקחת אותו. רוב האנשים לוקחים מולטי ויטמינים בבוקר עם ארוחת הבוקר.

האם צריך לקחת מולטי ויטמין כל יום?

כן, מומלץ ליטול מולטי ויטמין כל יום כדי להשיג את כל היתרונות וההשפעות של מינון מלא של ויטמינים ומינרלים בגוף.

בעוד שהצרכים והדרישות התזונתיות משתנות מאדם לאדם, יהיה זה תלוי ביעדים, במצב הבריאותי ובתזונה שלכם אם אתם צריכים לקחת מולטי ויטמין כל יום.

לאנשים הסובלים ממחסור ברכיבים תזונתיים, עדיף ליטול מולטי ויטמין או ויטמין מסוים מדי יום כדי למנוע הופעת תסמיני מחסור ולשמור על תפקוד בריא ותקין של הגוף.

האם כדאי לצרוך מולטי ויטמין ספציפי אם אני מעל גיל 50?

כן, מומלץ לבחור מולטי ויטמין ספציפי לגילך אם אתה מעל גיל 50. מאחר והצרכים התזונתיים של גברים מתפתחים במהלך חייהם, ייתכן שיהיה צורך לקחת חומרים מזינים חיוניים נוספים כדי לפצות על השינויים המתרחשים בגוף, כגון היכולת לספוג חומרים מזינים מסוימים.

באופן ספציפי, ספיגת ויטמין B12 יכולה לרדת עם הגיל, מה שהופך אותו לחיוני עבור גברים מעל גיל 50 בעת נטילת תוספי תזונה. חלק מהרכיבים התזונתיים החיוניים הזקוקים לתוספת נוספת גם כן הם סידן וויטמין D שכן הם נחוצים כדי לתמוך בבריאות העצם [1].

כמה אחוז מהמולטי ויטמין נספג בגוף?

אין תשובה מדויקת לשאלה זו מכיוון שאחוז הספיגה תלוי בגורמים כמו גיל, מצב בריאותי, מגדר, צורת הצריכה (קפסולות, אבקה, סירופ וכו'), כמות החומרים התזונתיים בכל מולטי ויטמין ומתי ואיך אתם צורכים אותו ועוד גורמים רבים אחרים. למעשה, זה די בלתי אפשרי לדעת כמה חומרים מזינים הגוף סופג ממולטי ויטמין. הזמינות הביולוגית או קצב הספיגה של כל חומר תזונתי משתנה, בהתאם לגורמים שהוזכרו לעיל.

ידוע שאם מולטי ויטמין עולה על הכמות הנדרשת של ויטמינים מסיסים במים כמו ויטמין C , אתם יכולים לצפות שהעודף יישטף מהגוף שלכם דרך השתן. מצד שני, עודף ויטמינים מסיסים בשומן כמו ויטמין D ו- K, נאגרים במקום להיספג וזה עלול לגרום להרעלה במקרים קיצוניים.

עם זאת, אתם עדיין יכולים לעשות משהו כדי לשפר את ספיגת החומרים התזונתיים כגון נטילת מולטי ויטמין עם הארוחה, ריסוק הכדור ושתייה עם מיץ תפוזים (במקרה שאתם רוצים להגביר את ספיגת הברזל).

נטע לוי
נטע לוי
דילוג לתוכן