מולטי ויטמינים לנשים מעל גיל 50

7 מולטי ויטמינים נבדקו
6 שעות מחקר
27 ביקורות שנבחנו
ללא פרסומות

הצרכים התזונתיים שלנו משתנים ככל שאנחנו מתבגרים, ובמיוחד סביב גיל המעבר. בעוד שהדרך הטובה ביותר להשיג את הויטמינים היא ממזון מלא, תוספי תזונה יכולים לעזור לוודא שאתם עונים על הצרכים שלכם. מולטי ויטמין טוב יכול למלא פערים תזונתיים ולהגן על הבריאות הכללית שלכם.

נשים מעל גיל 50 יכולות להפיק תועלת ממולטי ויטמין עם מינונים של סידן וויטמין B12, וייתכן שגם תזדקקנה ליותר מגנזיום, ויטמין C וויטמין D. חומרים מזינים אלה תומכים בבריאות העצם ועשויים להגן מפני אוסטאופורוזיס.

הבעיה שכיום שוק המולטי ויטמינים רווי במוצרים שונים שכולם מבטיחים ניסים ונפלאות. בדיוק בשביל זה בדקתי עבורכן איזה מוצר באמת יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

הבחירה שלנו

מדוע חשוב לנשים ליטול מולטי ויטמין לאחר גיל 50?

1. שינוי הורמונים

יש לך צרכים תזונתיים שונים בשנות ה-50 שלך מאשר בשנות ה-20 או ה-30 המוקדמות שלך, מכיוון שהגוף שלך משתנה במהלך ואחרי גיל המעבר. רמות האסטרוגן יורדות, מה שעלול להוביל לסיכון גבוה יותר לאוסטאופורוזיס ושברים.

נשים מבוגרות עשויות לסבול מאיבוד עצם, דופק לא סדיר, הזעות לילה, עייפות, שינה לקויה ותסמינים נפוצים אחרים של גיל המעבר.

2. עלייה במשקל

עלייה במשקל קשורה גם לגיל המעבר. גיל המעבר גורם לשינויים בהרכב הגוף ובפיזור השומן. שומן הבטן עולה בכ-32 אחוזים ושומן הקרביים ב-44 אחוזים. שומן קרביים עוטף את האיברים הפנימיים, תורם לתנגודת לאינסולין, סוכרת, מחלות לב וסרטן השד.

3. איבוד שרירים

כמו כן, השריר פוחת עם הגיל, איבוד שרירים מאט את חילוף החומרים, מה שתורם עוד יותר לעלייה במשקל. לאורך זמן, שינויים אלה יכולים להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סיבת המוות העיקרית של נשים לאחר גיל המעבר.

תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה חיוניים למניעת בעיות אלו. אכילה בריאה עשויה לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב ולשפר את התסמינים הקשורים לירידה באסטרוגן.

מה נשים מעל גיל 50 צריכות לחפש במולטי ויטמין

יש מגוון עצום של אפשרויות זמינות בכל הנוגע למולטי ויטמינים. בנוסף לבחירת תוסף העונה על הצרכים התזונתיים שלך, כדאי לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

מותג והסמכה:

בחרי במותג בעל מוניטין. אם את מזמינה מחו"ל, חפשי הסמכה של צד שלישי – מארגונים כמו Consumer Lab, Natural Products Association (NPA) [1] ותוכנית בדיקות תוספי תזונה של ארה"ב או על ידי משרד הבריאות הישראלי.

מרכיבים:

חשוב לבדוק את רשימת המרכיבים במיוחד אם יש לך אלרגיות לסויה, תירס או חיטה.

תאריך תפוגה:

בחרי מוצרים עם חיי המדף הארוכים ביותר כדי להפיק את המרב עבור כספך.

חומרים מזינים מסוימים חשובים במיוחד בשלב זה של חייך. תרצי לוודא שהמולטי ויטמין שלך מכיל את הויטמינים המומלצים הבאים לנשים מעל גיל 50.

מגנזיום

נשים לאחר גיל המעבר עשויות להזדקק למינונים גדולים יותר של מגנזיום כדי למנוע אובדן עצם ודלקת, מחסור במגנזיום יכול להשפיע על בריאות העצם ועלול להיות קשור לאוסטאופורוזיס, תסמונת מטבולית, סרטן המעי הגס, סוכרת, מחלות לב ומוות לבבי פתאומי.

תוספי מגנזיום קשורים לביצועים גופניים ולתפקוד שרירים בנשים מבוגרות. נשים שנטלו 300 מיליגרם מגנזיום מדי יום במשך שלושה חודשים ראו שיפורים משמעותיים במהירות ההליכה ותפקוד פלג הגוף התחתון.

הכמות היומית המומלצת של מגנזיום לנשים מעל גיל 51 היא 320 מיליגרם. באופן אידיאלי, בחרי מולטי ויטמין נוזלי המכיל מגנזיום ציטראט, לקטט, אספרטאט או כלוריד. לצורות אלו של מגנזיום יש את שיעורי הספיגה הגבוהים ביותר. שימי לב שאבץ עלול להפריע למינרל זה כאשר הוא נצרך במינונים גדולים.

סיכום - מולטי ויטמין הטוב ביותר לנשים מעל גיל 50

ויטמין C

המולטי ויטמין הטוב ביותר עבור נשים מעל גיל 50 צריך לספק גם ויטמין c. המינון היומי המומלץ הוא 75 מיליגרם, אך כמויות גבוהות יותר נחשבות בטוחות. כאשר נלקח במינונים גבוהים מספיק, הויטמין הזה עשוי להגביר את צפיפות המינרלים של העצם אצל נשים לאחר גיל המעבר.

מחקרים מוכיחים כי הזנת הגוף במספיק ויטמין C לפני אבחון סרטן השד קשורה לשיעורי הישרדות טובים יותר, במיוחד בקרב נשים מבוגרות.

סידן וויטמין D

תוספי ויטמין D קשורים לסיכון נמוך יותר לנפילות ושברים. רמות נמוכות של חומר תזונתי זה עלולות להחמיר את תסמיני האוסטאופורוזיס.

סידן חיוני לנשים בגיל המעבר. ספיגת הסידן פוחתת לאחר גיל המעבר, והגוף שלך זקוק לכמות גדולה יותר כדי לתמוך בבריאות העצם. זה עוזר להגביר את צפיפות העצם, מפחית אובדן עצם ועשוי להגן מפני שברים, ולפי מחקרים הוא עובד הכי טוב בשילוב עם ויטמין D.

בחרי מולטי ויטמין יומי המספק מינונים טובים של שני חומרי ההזנה ההללו. הכמות היומית המומלצת של סידן לנשים מגיל 51 ומעלה היא 1,200 מיליגרם, בעוד שהכמות היומית המומלצת של ויטמין D היא 600 יחידות בינלאומיות (IU), או 15 מיקרוגרם.

ספיגת סידן מתוסף היא הגבוהה ביותר במינונים מתחת ל-500 מיליגרם. במילים אחרות, ככל שאת לוקחת יותר סידן בבת אחת, כך פחות ייספג בגוף שלך בפועל.

ויטמין B12

ויטמין B12 עוזר לגוף שלך לייצר DNA ותאי דם אדומים, והוא תומך בתפקוד המוח. הסיכון למחסור בויטמין B12 עולה ככל שאנו מתבגרים מכיוון שלאורך הזמן אנו לא סופגים את הוויטמין בצורה מיטבית. ניתן למצוא B12 במזונות מן החי, כולל דגים, בשר, חלב, עוף וביצים. אמנם זה לא מופיע באופן טבעי במזונות מהצומח, אבל כמה מזונות, כמו דגנים, עשויים להיות מועשרים בו.

הקצבה התזונתית המומלצת (RDA) של ויטמין B12 היא 2.4 מיקרוגרם מדי יום עבור נשים. נשים מבוגרות יותר עשויות לרצות להבטיח שהן עומדות בהמלצות אלו על ידי אכילת מזון מועשר או באמצעות צריגת תוספי מזון.

האם מולטי ויטמינים יעבדו עבורך?

אמנם ישנם ויטמינים מומלצים רבים לנשים מעל גיל 50, אך המחקרים על מולטי ויטמינים חלוקים, וישנן דיעות לכאן ולכאן. ובכל זאת, ישנם חוקרים התומכים בנטילת תוספי מזון, ואין סיכונים אמיתיים בצריכתם. הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות הוא להתייעץ עם הרופא שלך. אם חסרים לך חומרים מזינים מסוימים, תוספים עשויים לעזור מאד.

וודאי שהרכיבים התזונתיים היומיומיים שלך מגיעים ממזונות מלאים ככל האפשר. תפקידם של מולטי ויטמינים הוא להשלים את התזונה שלך, לא להחליף אותה.

המולטי ויטמין המומלץ ביותר

נטע לוי
נטע לוי
נטע מביאה גישה הוליסטית לאימוץ אורח חיים בריא יותר. היא עזרה למאות אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולאמץ תפריט בריא ונכון יותר בהתאם ליעדים אותם רוצים להשיג.
עשוי לעניין אותך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.