פרוביוטיקה מתי לקחת

ינואר 19, 2022


פרוביוטיקה - דרך הבריאות שלי

למה חשוב לקחת פרוביוטיקה כל יום באותו הזמן כדי לשמור על בריאות מערכת העיכול

אך איזה זמן לבחור?  הנה שיטה לחישוב הזמן המתאים ביותר.

פרוביוטיקה יכולה להיות תוסף משנה אורח חיים. תוסף זה מכיל חיידקים ידידותיים שתורמים לבריאות מערכת העיכול בכמה אספקטים, כולל תמיכה בעיכול ואיזון המיקרוביום במערכת. בין אם אתם סובלים משלשול או עצירות כרוניים, או שאתם מחפשים דרך לשפר את המערכת החיסונית שלכם, הפרוביוטיקה (בשילוב עם מזון פרוביוטי כגון יוגורט או קמבוצ'ה) תעזור לכם.

כמובן חשוב להתייחס למחלות רקע (לדוגמה: מחלות אוטואימוניות, אלרגיות נפוצות או אנשים שעוברים כימותרפיה) ובהתאם לכך לקבוע האם מתאים לכם לקחת פרוביוטיקה. אם אתם בריאים, אתם יכולים להתחיל לקחת פרוביוטיקה אפילו עכשיו. 

תוספי הפרוביוטיקה הטובים ביותר הם אלה המכילים את ה סוגי החיידקים: Lactobacillus, Bifidobacterium  ו- Saccharomyces. חפשו בחנות(iherb, טבע בריא) את הפרוביוטיקה המכילה לפחות מיליארד תחלי מושבה (CFU), ואולי אפילו יותר.

בחירת החברה וסוג הפרוביוטיקה היא לא ההחלטה היחידה שצריך לעשות כשמתחילים לקחת פרוביוטיקה. בדומה לטבליות ותרופות אחרות, לפרוביוטיקה יש הוראות שימוש לצריכה תקינה ויעילה. למשל, מינון מומלץ לצריכה בטוחה.

אך לרוב הוראות השימוש לא עונות על השאלות החשובות:
מתי בדיוק צריכים לקחת פרוביוטיקה? האם צריך לקחת אותה בזמן ארוחה או לא? ואם כן, עם איזו ארוחה? המומחים שלנו יענו לכם על שאלות אלה.

האם אני צריך לקחת פרוביוטיקה כל יום?

התשובה קצרה: כן! כדאי לקחת פרוביוטיקה באופן יום-יומי ככל האפשר. חשוב לקחת את הפרוביוטיקה לפחות פעם ביום עם מים או חלב. יש צורות שונות של פרוביוטיקה אותן ניתן לרכוש בחנויות פארמה שונות – כגון אבקות או כמוסות, טבליות וטיפות, אבל הדבר החשוב הוא הקפדה על צריכה יום-יומית קבועה, ללא קשר לסוג או לצורת הפרוביוטיקה שאתם לוקחים.

אם אתם תוהים מהי הפרוביוטיקה היום-יומית הטובה ביותר, אנו ממליצים על פרוביוטיקות מרובי חיידקים שכוללים כמה זנים של בקטריות. פרוביוטיקה כזו תניב תוצאות מגוונות וטובות יותר. החיידקים Saccharomyces boulardii ו-Lactobaccilus rhamnosus הם החיידקים הנפוצים בהרכב הפרוביוטיקה ויעזרו לאלה שסובלים מ- IBS (תסמונת המעי הרגיז).

באופן כללי, כשמדובר על פרוביוטיקה, אין חברה טובה יותר מחברה אחרת. לכן, אנו ממליצים לקחת את הפרוביוטיקה שמכילה את הכמות הגדולה ביותר של חיידקים ומגוונת בסוגי החיידקים.

בחורה נוטלת פרוביוטיקה

מתי לקחת פרוביוטיקה?

בגלל שהפרוביוטיקה אינה במעמדה של תרופה, אלא במעמד תוסף מזון, לכל תוסף עלולות להיות הוראות שימוש השונות בזמן הצריכה ובמינון. העצה הטובה ביותר שאנו יכולים לתת לכם הוא לבחור זמן שאתם מסוגלים לדבוק בו, במיוחד אם אתם נוטים לשכוח לקחת את התוספים והתרופות שלכם. בצריכת פרוביוטיקה המפתח הוא ההקפדה. ההקפדה היא זו שתניב תוצאות רצויות.

הזמן שאתם לוקחים את הפרוביוטיקה תלויה בכם, אך מומחים ממליצים לקחת את הפרוביוטיקה כ-30 דקות לפני הארוחה – זהו חלון הזמן שבו היעילות הכי גבוהה. בנוסף, מומלץ לקחת את הפרוביוטיקה לפני ארוחת הבוקר.

הפרוביוטיקה בעיקר תשפיע על המעיים שלכם (הדק והגס) אם תיקחו אותה לפני הארוחה. כאשר אנו רעבים ולא אכלנו עדיין, הסביבה בקיבה תהיה פחות חומצית בהשוואה לאחרי האכילה, מה שיאפשר לכמוסה או לטבלייה לנוע בקלות יותר אל תוך המעיים. צריכת פרוביוטיקה מומלצת בשעות הבוקר, סמוך לזמן שבו שעון המעורר שלכם מצלצל, כך תמנעו מהקיבה שלכם להרוס את השפעתה.

החומצה בתוך קיבתכם עלולה לפרק את החיידקים לפני שהם הגיעו והתיישבו בתוך מערכת העיכול שלכם. ארוחות כבדות יותר, כמו ארוחות ערב הן ארוחות קשות לעיכול ולכן הסביבה החומצית תשמר למשך זמן ארוך יותר, למכן עדיף שלא לתת לפרוביוטיקה לעבור דרך סביבה חומצית.

האם כדאי לאכול לפני צריכת הפרוביוטיקה?

לקיחת פרוביוטיקה לאחר או בזמן הארוחה יכול להוריד מיעילות ההשפעה שלה, אך חשוב לציין שחלק מסוגי החיידקים כגון  Saccharomyces boulardii [1] יותר עמידים לחומציות הקיבה מאשר סוגים אחרים ולכן ניתן לקחת פרוביוטיקה עם זן זה גם לאחר ובזמן הארוחה, ואפילו בחלק מהמקרים כמה פעמים ביותר. רוב הפעמים כתוב על האריזה שמותר לקחת את הכמוסות עם האוכל.

האם מותר לצרוך פרוביוטיקה יחד עם תרופות אחרות?

באופן כללי, מותר לקחת את הפרוביוטיקה יחד עם סופים אחרים בבוקר או בכל שעה שתרצו. אבל, חשוב להדגיש שאת לקיחת האנטיביוטיקה צריך להפריד מהפרוביוטיקה. הרופא המטפל ימליץ על הפסקה מלקיחת תוספי תזונה בזמן מחלה. פרוביוטיקה בטוחה לרוב המשתמשים, אין שום בעיה עם פרוביוטיקה לתינוקות ,פרוביוטיקה לאמהות מניקות ופרוביוטיקה בזמן ההריון. אם יש תופעות לוואי לפרוביוטיקה, אז הן יהיו רק נפיחות וגזים זמניים שבדרך כלל יחלפו מעצמם.


פרוביוטיקה - דרך הבריאות שלי
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן