פרוביוטיקה עם אנטיביוטיקה

פרוביוטיקה זה חיידקים ושמרים שטובים לבריאות. הם מכונים לעתים קרובות חיידקים ‘טובים’, ‘מועילים’ או ‘בריאים’.  הפרוביוטיקה זמינה כתוסף תזונה וניתן לקנות אותה ללא מרשם אונליין במחירים נוחים במיוחד ועם הרכב חיידקים עשיר במיוחד.
פרוביוטיקה טבעית נמצאת גם  במאכלים כגון שוקולד מריר, יוגורט, מלפפון חמוץ וכרוב כבוש.

מה ההיגיון מאחורי צריכה של פרוביוטיקה יחד עם אנטיביוטיקה?

צריכת אנטיביוטיקה נגד  זיהום עלולה להרוג חיידקים מועילים שחיים במעיים שלכם.
ניתן לצרוך פרוביוטיקה דרך הפה כדי לשקם חוסר איזון במעיים.

מה ההיגיון מאחורי צריכה של פרוביוטיקה יחד עם אנטיביוטיקה?
שלשול חמור שנגרם על ידי אנטיביוטיקה יכול להוביל גם לזיהום ב- Clostridium difficile, הידוע גם בשם C. difficile, חיידק שיכול לגרום לדלקת מסוכנת במעי הגס (קוליטיס).

מומחים משערים שאם סובלים מהתכווצויות בבטן, גזים או שלשולים במהלך תקופה של נטילת אנטיביוטיקה, הוספת פרוביוטיקה עשויה לעזור לכם להפחית, או אפילו למנוע, את התסמינים הללו.
הוספת פרוביוטיקה גם תחדיר חיידקים מועילים למערכת העיכול שלכם, דבר יעיל מפני שמספרם עשוי לקטון בגלל האנטיביוטיקה.

פרוביוטיקס

איך לקחת פרוביוטיקה עם אנטיביוטיקה?

אם החלטתם לצרוך פרוביוטיקה עם אנטיביוטיקה, התחילו לקחת אותו באותו היום שבו התחלתם לקחת את האנטיביוטיקה, אך אל תיקחו אותם באותה שעה. חכו לפחות שעתיים בין הפרוביוטיקה והאנטיביוטיקה.

 מומלץ לצרוך פרוביוטיקה [1] פעמיים ביום על בטן ריקה.
לאחר מכן יש להמשיך לצרוך אותה למשך מספר שבועות לאחר שמסיימים עם הטיפול האנטיביוטי, למרות שיש אנשים מסוימים שצורכים פרוביוטיקה כל יום כדי לעזור למערכת העיכול, לחזק את המערכת החיסונית שלהם ולשפר את הספיגה של חומרים מזינים מסוימים.

 אם אתם מעוניינים ליטול תוספי פרוביוטיקה, בחרו פרוביוטיקה איכותית שמיוצרת על ידי חברה בעלת מוניטין ומכילה לפחות אחד מהדברים הבאים: Lactobacillus rhamnosus, Saccharomyces boulardii או Bifidobacterium sp.
עם כמות של 5-40 מיליארד יחידות יוצרות מושבה ליום.

צריכת פרוביוטיקס

האם הפרביוטיקה עוזרת להחזיר את מיקרוביום המעי למצב תקין?

פרוביוטים הם מאכלים עם פרביוטיקה וכוללים מזונות עשירים בסיבים כגון פירות, ירקות ודגנים.
ערבוב של פרוביוטים שונים, כגון יוגורט עם פירות ודגנים או כרוב כבוש עם ירקות מטוגנים עשוי להיות בריא עבור המעיים שלכם, אם כי אין הוכחות מדעיות שתומכות בכך. 

מאכלים פרוביוטים טובים כוללים ירקות כגון ארטישוק, אספרגוס, שום, בצל וירקות ירוקים.
פירות כגון בננות, פירות יער ועגבניות.
עשבי תיבול כגון עולש או שום.

דגנים כמו שעורה, שיבולת שועל וחיטה.
וסיבים אחרים כגון אינולין שאפשר לצרוך לבד או להוסיף למאכלים כגון חטיפי גרנולה, דגני בוקר ויוגורט.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר מנוסה ויועץ תזונה. התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו לאלפי אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..