כמה קלוריות יש בנוטלה? ערך תזונתי של נוטלה

אוגוסט 11, 2022

נוטלה היא ממרח קקאו אגוזי לוז ממותק מתוצרת חברת פררו, חברה איטלקית שהיא יצרנית השוקולד השלישית בגודלה בעולם. הוא נוצר במקור באיטליה במהלך מלחמת העולם השנייה כאשר האופה פייטרו פררו הוסיף אגוזי לוז טחונים לממרח שוקולד כדי לפצות על המחסור בקקאו במדינה. כיום, אנשים בכל מקום צורכים נוטלה, והוא הפך להיות אחד הממרחים הפופולרים ביותר בעולם.

 ממרח הנוטלה נצרך בדרכים רבות ומשמש בדרך כלל כציפוי לטוסט ארוחת בוקר, פנקייקים, וופלים ואף עוגות.

נוטלה

למרות שנוטלה מסווגת כיום כתוספת לקינוח, פררו דחפה מאוד כדי ליצור סיווג מחדש של הממרח כתוספת לארוחת בוקר, בדומה לריבה. השינוי הזה אולי לא נראה משמעותי, אבל יכולה להיות לו השפעה גדולה על האופן שבו הצרכנים תופסים את הערך התזונתי שלו. בעוד שנוטלה מפורסמת כממרח אגוזי לוז, הסוכר מופיע ראשון בתווית המרכיבים. הסיבה לכך היא שסוכר הוא המרכיב העיקרי שלו, המהווה 57% ממשקלו. בנוסף, למרות שנוטלה מכילה כמות קטנה של סידן וברזל, היא לא מאוד מזינה ועתירה בסוכר, קלוריות ושומן. מה שהופך את נוטלה לכל כך עתירה בקלוריות (וגם כל כך קרמית) היא כמות השומן הגבוהה שהיא מכילה. אחרי סוכר, שמן דקלים הוא המרכיב השני בשכיחותו בנוטלה. בעוד ששומנים מועילים לבריאות במובנים רבים, צריכת שומן רבה מדי עלולה להוביל לעלייה במשקל.

ערך תזונתי של נוטלה

נוטלה – ערכים תזונתיים לכף

קלוריות

100

חלבונים

2 גרם

פחמימות

10 גרם

שומנים

12 גרם

כמה קלוריות בכף נוטלה?

בנוטלה יש כ-100 קלוריות לכף מריחה. אם אתם חובבים נוטלה, זה בסדר ליהנות מכמות קטנה ממנה מדי פעם אך מומלץ להתייחס לממרח השוקולדי הזה כקינוח. כמו עם מוצרים אחרים עתירי סוכר ושומן, אם הנכם מעוניינים לשמור על תפריט בריאו ומאוזן, הקפידו למתן את הצריכה שלכם.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן