כמה קלוריות יש בפסטה ברוטב עגבניות? ערך תזותי של פסטה ברוטב עגבניות

אוגוסט 11, 2022

פסטה עם רוטב עגבניות היא אחת המנות האיטלקיות הפופולריות והמוערכות בעולם. כמה דוגמאות לסוגי פסטה נפוצים: ספגטי, טורטליני, רביולי, פנה, פטוצ'יני, אורזו, מקרוני. רוב המוצרים הנמכרים כפסטה עשויים מחיטה רגילה. עם זאת, ניתן להכין אטריות דומות מדגנים אחרים, כמו אורז, שעורה, תירס או כוסמת. כיום, קיימות גם חלופות אף טובות יותר של פסטה מעדשים, שעועית, חומוס וקטניות אחרות המספקות מקור טוב לחלבון וחומרים מזינים חשובים.

 רוב האנשים מעדיפים פסטה מעובדת, כלומר שגרעין החיטה הוסר מהנבט והסובין יחד עם רבים מהחומרים המזינים שהוא מכיל. פסטה מעובדת עשירה יותר בקלוריות ודלה בסיבים, כך שסביר להניח שתחושו פחות תחושת שובע לאחר אכילתה, בהשוואה לאכילת פסטה מדגנים מלאים או קטניות.

פסטה ברוטב עגבניות

כמות הספגטי שתצרכו ומה שתבחרו לשים על הפסטה שלכם הם כנראה הפרמטרים שיקבעו אם ארוחה היא בריאה או לא. התוספות הנפוצות לפסטה כוללות בשר, רוטב, גבינה, ירקות ועשבי תיבול. הקלוריות יכולות להצטבר במהירות כאשר מוסיפים תוספות עתירות שומן וקלוריות כמו רטבים וגבינות על בסיס שמנת. אם אתם שומרים על המשקל שלכם, העדיפו להוסיף עשבי תיבול טריים או כמה מהירקות האהובים עליכם במקום.

אתם יכולים גם להוסיף לפסטה מקור חלבון לבחירתכם כדי להפוך אותה לארוחה מאוזנת. לדוגמה, בקר או עוף יכולים להוסיף מעט חלבון נוסף כדי לשמור על תחושת שובע וסיפוק, בעוד שברוקולי, פלפלים או עגבניות יכולים לספק ויטמינים ומינרלים נוספים.

אולי יעניין אותך גם לקרוא על היתרונות של עשב חיטה לבריאות שלך. 

ערך תזונתי של פסטה עגבניות

פסטה עם רוטב עגבניות – ערכים תזונתיים ל-100 גרם 

קלוריות

108

חלבונים

3.8 גרם

פחמימות

19.6 גרם

שומנים

1.9 גרם

כמה קלוריות בפסטה ברוטב עגבניות?

בפסטה עם רוטב עגבניות יש כ-108 קלוריות ל-100 גרם. בעוד שאתם יכולים ליהנות מפסטה מדי פעם, חשוב לשלב אותה עם מזונות מזינים אחרים כחלק מתפריט מאוזן ובריא. פסטה מדגנים מלאים או קטניות עשויה להיות בחירה טובה יותר, מכיוון שהיא נמוכה יותר בקלוריות ופחמימות אך גבוהה יותר בסיבים, ויטמינים ומינרלים.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן