כמה קלוריות יש במשולש פיצה – ערך תזונתי של משולש פיצה

הפיצה נחשבת אחד המאכלים הפופולריים בעולם בזכות היותה טעימה ומזינה. פיצה מסורתית עשויה מבצק, רוטב עגבניות וגבינה, אם כי קיימות הרבה גרסאות שונות. למרות מה שאולי שמעתם על פיצה, עדיין יש לה מקום בדיאטה מאוזנת.

כל סוג פיצה יהיה שונה מבחינת הרכיבים התזונתיים והקלוריות שלה, בהתאם לאופן ושיטת ההכנה. התוספות וסגנון הבצק, למשל, יכולים להשפיע מאוד על התוצאות.

משולש פיצה

ערך תזונתי של משולש פיצה

המידע התזונתי הבא מסופק על ידי משרד החקלאות האמריקני (USDA) עבור משולש אחד (107 גרם) של פיצה גבינה רגיל מרשת פיצה רגילה.

  •      קלוריות: 285
  •      שומן: 10.4 גרם
  •      נתרן: 640 מ"ג
  •      פחמימות: 35.6 גרם
  •      סיבים: 2.5 גרם
  •      סוכרים: 3.8 גרם
  •      חלבון: 12.2 גרם

פחמימות

לפי הנתונים לעיל, משולש פיצה אחד מכיל כ-35.6 גרם פחמימות. לפיכך, אדם שצורך 1,800 קלוריות ביום צריך לכלול מתוכן בערך 800-900 לטובת פחמימות, שזה בערך 200-225 גרם ביום.

שומנים

השומנים בפיצה הם בעיקר מהגבינה, שהיא בדרך כלל צ'דר ומוצרלה – שתיהן יכולות להכיל כמויות גבוהות של שומן רווי ומלח.

מומלץ שפחות מ-10% מצריכת הקלוריות היומית שלך תכלול שומן רווי. במקום זאת, מומלץ למקד את צריכת השומן סביב שומנים בלתי רוויים, כמו למשל אומגה 3 ואומגה 6, המצויים במזונות כמו אגוזים, זיתים, דגים, ביצים, טופו וזרעי פשתן.

חלבון

משולש פיצה ממוצע מכיל כ-12 גרם חלבון. צריכת החלבון היומית שלכם תשתנה בהתאם למין, גובה, פעילות ודרישות קלוריות. צריכת חלבון חיונית לתחזוקת השרירים, צמיחה ויצירת רקמות חיבור, בין היתר. אתם יכולים להשתמש במחשבון צריכה יומית כדי לחשב את צרכי החלבון שלכם, ומשם, לחשב איזה אחוז משולש פיצה מהווה בדרישות היומיות שלכם [1].

ויטמינים ומינרלים

פיצה מכילה ויטמינים ומינרלים כולל סידן, מגנזיום, זרחן, ברזל ואבץ, אשר כולם מיוחסים לתזונה בריאה. רוב החומרים התזונתיים שלכם צריכים להגיע ממזונות מלאים.

כמה קלוריות יש במשולש פיצה?

הקלוריות והערך התזונתי של פיצה משתנים בהתאם לסוגי הגבינה בה משתמשים לפיצה, אילו תוספות שמים, שיטת הבישול, צפיפות הבצק וגודל משולש הפיצה. לדוגמה, משולש קטן (בסביבות 1/8) של פיצת גבינה סטנדרטית מכילה כ-200 קלוריות, משולש רגיל של פיצת גבינה מרשת מוכרת כמו פיצה האט יכול להסתכם בכ-300 קלוריות.

האם פיצה נחשבת מאכל בריא?

על אף התדמית השלילית שלה, למען האמת פיצה יכולה להיות לעיתים די מועילה מכמה סיבות:

פיצה יכולה להציע חומרים מזינים בריאים

בחירת תוספות צמחיות כגון פלפלים, פטריות, תרד וברוקולי יכולה להגביר את צריכת הסיבים היומית שלכם ונוגדי חמצון. צריכה גבוהה של ירקות, לצד פירות, מסייעת לשמור על תפקוד תקין של מערכות הגוף.

פיצה בריאה

פיצה עם בצק מחיטה מלאה מספקת סיבים תזונתיים

החלפת בצק פיצה רגיל בבצק מחיטה מלאה תגביר את צריכת הסיבים התזונתיים שלכם, שיכולים להוריד את הכולסטרול, לקדם יציאות סדירות ולמלא תפקיד בניהול המשקל שלכם.

פיצה המכילה מקור חלבון

פיצה מכילה חלבון בעיקר מתכולת הגבינה שלה, ותתוגבר בתוספת חלבון אם תאכלו תוספות כמו טונה או אנשובי למשל. חלבון מועיל לשמירה על מסת שריר רזה וצמיחה מיטבית, אם כי לא כל המקורות שווים.

פיצה מכילה סידן

בהתחשב בתכולת הגבינה שלה, פיצה מספקת מקור לסידן. הסידן חיוני לגוף לבנות ולשמור על חוזק העצם, בנוסף לתפקודים אחרים. משולש פיצה אחד יכול להכיל כ-188 מיליגרם של סידן; מבוגרים בגילאי 19-50 זקוקים לכ-1000 מיליגרם סידן ביום.

פיצה יכולה להתאים לתזונה טבעונית וללא גלוטן

סוגי פיצה נטולי גלוטן וטבעוניים, שלא היו נפוצים עד לפני זמן קצר, הפכו למיינסטרים הודות למסעדות ומותגים הנותנים מענה למגוון דיאטות. ההמצאה מחדש של הפיצה הטיפוסית פירושה שאנשים עם דרישות תזונתיות אלה יכולים ליהנות ממשולש המותאם במיוחד בשבילם.

פיצה טבעונית

אלרגיות

פיצה מסורתית מכילה גם גלוטן וגם מוצרי חלב. אבל כאמור, פיצה ללא גלוטן ופיצה טבעונית (כלומר ללא חלב!) הופכות לפופולריות יותר ויותר. כדי למנוע אלרגנים כלשהם, עיינו בתפריטים מבעוד מועד כדי לראות אילו אפשרויות זמינות על מנת לענות על כל מגבלות התזונה שיש לכם.

השפעות שליליות

איזון הוא המפתח לשמירה על אורח חיים בריא שמכין אתכם להצלחה ארוכת טווח. שלבו פיצה, אך הקפידו לכלול גם הרבה פירות, ירקות, חלבונים ודגנים.

מתי הכי טוב לאכול פיצה

למרות שרבים יטענו שפיצה טרייה מהתנור היא הטעימה ביותר, אחרים מעדיפים ללעוס את השאריות ביום למחרת. לא משנה מה תחליטו, ודאו שכל פיצה שנרכשה בחנות לא עוברת את תאריך התפוגה שלה (גם בקירור או הקפאה), ושבעת חימום מחדש, הגבינה חמה (מעל 165 מעלות צלזיוס) כדי למנוע צמיחה פוטנציאלית של חיידקים מזיקים. הימנעו מלחמם את הפיצה יותר מפעם אחת.

הזמן הכי טוב לאכול פיצה

אחסון ובטיחות מזון

למרות שאצל רבים מקום האחסון של הפיצה הוא על בתוך הקרטון על השיש במטבח, יש כמה עצות לבטיחות מזון שחשוב לזכור.

שמרו פיצה שנרכשה בחנות בקירור ושימו לב לתאריך התפוגה שלה. אם אתם מזמינים פיצה טרייה ממסעדה, כסו את הפיצה במכסה הקופסה עד שתאכלו אותה (כדי ללכוד את החום). את השאריות שמרו בכלי אטום במקרר וחממו מחדש למחרת. בהתחשב במרכיבים המתכלים שלה, עדיף לזרוק כל פיצה שלא נאכלה לאחר יומיים.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר, התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו להמון אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.