כמה קלוריות יש בגלידה? ערך תזונתי של גלידה

אוגוסט 11, 2022

גלידה יכולה להיות פינוק מענג, קרמי, וקר. עם זאת, כמו פינוקים מתוקים רבים אחרים, היא עמוסה בקלוריות, סוכר ושומן. באופן טבעי, אתם עשויים לתהות לגבי החסרונות הפוטנציאליים של הקינוח הזה – והאם אתם יכולים לכלול אותו בתזונה בריאה. הפרופיל התזונתי של גלידה משתנה בהתאם למותג, הטעם והסוג.

 זה לא סוד שגלידה עמוסה בסוכר. מותגים רבים מכילים 12-24 גרם של תוספת סוכר במנה של 1/2 כוס בלבד.

ברוב המקרים, אחוז השומן בגלידת מעובדת יהיה גבוה, מה שמעניק לה את המרקם הקרמי. באופן מעניין, בעוד שמוצרים דלי שומן או ללא תוספת סוכר מקודמים לעתים קרובות כבריאים יותר, בחירות אלה עשויות להכיל בערך אותו מספר קלוריות כמו גלידה רגילה. בנוסף, מוצרים ללא תוספת סוכר מכילים בדרך כלל ממתיקים מלאכותיים, שעלולים לגרום לנפיחות וגזים אצל אנשים מסוימים.

יחד עם זאת, רוב הגלידות הן מקור עשיר לזרחן ולסידן, המספקות כ-6 עד 10% מהערך היומי, למנה של 1/2 כוס (65 גרם). שני המינרלים חשובים לתפקוד השרירים ולבריאות השלד. עם זאת, תכולת מינרלים זו אינה מפצה על עומס הקלוריות והסוכר הרב של הגלידה. ניתן להמעיט בכמות הקלוריות על ידי בחירה של טעמים המכילים בדר״כ פחות קלוריות כמו סורבה פירות או להכין גלידה ביתית עדינה שבעת הכנתה יש לכם את היכולת לשלוט בכמות הקלוריות לפי סוג וכמות המרכיבים בהם תשתמשו.

גלידות

ערך תזונתי של גלידה שוקולד

גלידה שוקולד – ערכים תזונתיים ל-100 גרם

קלוריות

223.4

חלבונים

3.9 גרם

פחמימות

29.0 גרם

שומנים

11.3 גרם

ערך תזונתי של גלידה וניל

גלידה וניל – ערכים תזונתיים ל-100 גרם

קלוריות

207

חלבונים

3.5 גרם

פחמימות

24.0 גרם

שומנים

11.0 גרם

כמה קלוריות בגלידה?

בגלידה וניל יש כ-207 קלוריות ובגלידה שוקולד יש כ-223 קלוריות ל-100 גרם. זה בהחלט אפשרי ליהנות מקינוח מדי פעם כחלק מתזונה בריאה. המפתח הוא מתינות. זכרו שלמרות שסוגים דלי שומן או דלי סוכר עשויים להיראות בריאים יותר, הם לא בהכרח מזינים יותר או אפילו דלים בקלוריות יותר מאשר אפשרויות אחרות – והם עשויים להכיל מרכיבים מלאכותיים. השתמשו בשיקול דעת על ידי קריאת התוויות על המוצר.

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן