איך לרדת מהר במשקל

אוגוסט 24, 2022

שורף שומן BurnEat

עודף משקל היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר כיום. על פי מחקר שנערך על ידי ארגון הבריאות העולמי, בשנת 2016, יותר מ-1.9 מיליארד מבוגרים סבלו מעודף משקל. מתוכם, 650 מיליון סבלו מהשמנה.

השמנה מסוכנת לבריאות ויכולה להוביל לכמה מצבים רפואיים מסוכנים. לדוגמה, סוכרת, מחלות לב, דום נשימה בשינה, שבץ וכיס מרה הם הנפוצים ביותר. זה הופך את ההשמנה לאחד הנושאים המדאיגים והחמורים ביותר בעולם. עם זאת, החלק הטוב הוא שאנשים התחילו לקחת את זה ברצינות בגלל המודעות והמידע הקיימים כיום. עם זאת, השאלה הנפוצה ביותר שמעסיקה את רוב האוכלוסייה היא איך לרדת במשקל מהר.

גורמים לעלייה במשקל

גורמים שונים, כולל התזונה שלכם, אורח החיים, רמות הלחץ, מצבים רפואיים וכו', משפיעים על משקלכם. גם גורמים כמו גיל, מין וכו' מגדירים אותו. למרות שירידה במשקל יכולה להישמע מאתגרת מאוד, ביצוע השיטות הנכונות יכול להקל עליכם את המשימה. עם זאת, אם אתם רוצים להשיל כמה קילוגרמים עודפים, אל תעקבו אחר תוכניות ההרזיה שמבטיחות ירידה מהירה במשקל.

מספר דיאטות ותוספי מזון המבטיחים ירידה מהירה במשקל עלולים להוביל לתופעות שליליות. לפיכך, מומלץ שתתכננו היטב כיצד להוריד את השומן העודף. משמעת ועקביות יבטיחו שתגיעו למשקל האופטימלי שלכם מבלי להשפיע לרעה על בריאותכם.

מאזניים

הדרך הבריאה ביותר לרדת במשקל כרוכה באיזון של מספר גורמים כמו דיאטות מותאמות, פעילות גופנית, שינוי באורח החיים, הפחתת מתח וכו'. המאמר מתמקד במספר דרכים אשר יכולים לעזור לכם במסע הירידה במשקל.

החשיבות של שמירה על משקל תקין

היתרונות של שמירה על משקל גוף תקין הם עצומים. בתור התחלה, זה יכול פשוט לגרום לכם להרגיש טוב יותר ובטוחים יותר בעצמכם.

בנוסף, תהיה לכם יותר אנרגיה במאגר הגוף כדי לתפקד טוב יותר ולשפר את בריאותכם עוד יותר. משקל גוף בריא גם מבטיח תפקוד תקין של מערכת הדם.

זה גם עוזר לנהל טוב יותר את רמות הנוזלים בגופכם. מלבד היתרונות הנפוצים הללו, משקל בריא מונע מכם מחלות המגיעות עם עודף משקל גוף.

אלה כוללים סיכון מופחת לסוכרת, סרטן, דלקת פרקים, אבני מרה, אסטמה, אי פוריות, נחירות ודום נשימה בשינה.

דרכים יעילות לרדת במשקל במהירות

ישנן שתי דרכים עיקריות לרדת במשקל, והן פעילות גופנית טובה ותזונה. כאשר הם נעשים יחד, הם מספקים תוצאות טובות יותר.

פעילות גופנית

סיבה גדולה למשבר הנוכחי של עודף משקל היא פעילות גופנית לא מספקת. רוב האנשים מבלים את מרבית היום בישיבה. פעילות גופנית מספקת מבטיחה שריפת קלוריות ושמשקלכם יישאר בשליטתכם. אתם יכולים לעשות סוגים שונים של פעילויות בכדי להוריד במשקל, כגון:

  • יוגה
  • זומבה
  • אימון משקולות
  • תנועות במשקל גוף
  • ריצה קלה
  • ריצה
  • שחייה

כל הפעילויות הגופניות הללו עוזרות לכם לשרוף קלוריות. אתם יכולים לבחור כל צורה של פעילות גופנית אם המטרה שלכם היא לרדת במשקל מהר. עם זאת, מה שחשוב הוא העקביות. אם תבצעו כל אחת מהפעילויות הגופניות הללו לאורך תקופה ארוכה, התוצאות יגיעו.

על מנת לשמור על העקביות שווה להכניס את ציוד הכושר אליכם הביתה. הנה מספר המלצות בנושא:

תוכניות התזונה הטובות ביותר

 אפשר לרדת במשקל רק על ידי ביצוע מספר שינויים בתזונה שלכם. אם אתם רוצים לרדת במשקל, כל מה שחשוב הוא רק הקלוריות שאתם צורכים והקלוריות שאתם שורפים. כאשר אתם מגבילים את מספר הקלוריות שאתם צורכים, הגוף שלכם צריך לחפש דרכים אחרות להפקת אנרגיה.

לכן, אם אתם בגירעון קלורי או אוכלים פחות קלוריות עם תזונה מאוזנת ממה שהייתם רגילים, אתם בדרך לירידה במשקל. הגוף שלכם ישתמש כעת בשומן הקיים כדי לשחרר את האנרגיה הדרושה לביצוע פעולות יומיומיות. לאורך זמן, זה יעזור לכם להשיל שומן בגוף ולרדת במשקל.

תוכניות תזונה כדי לרדת במשקל במהירות

למרות שמספר תוכניות תזונה יכולות לעזור לכם לרדת במשקל, חלק מהן יכולות לעזור להאיץ את מסע הירידה במשקל שלכם. עם זאת, עדיף לבקש סיוע של מומחה בזמן שימוש באחת מהן. הסיבה לכך היא שכולם שונים, ולכל גוף יש דרישות שונות.

בנוסף, מסע הרזיה בריא דורש תוכניות מותאמות אישית שנוצרו במיוחד לפי גורמים שונים, כולל גילכם, מין, מבנה גוף, צרכים, מצבים רפואיים וכו'. להלן כמה תוכניות נפוצות להרזיה שיכולות לעזור לכם לרדת במשקל .

תכניות תזונה עם מספר קלוריות מצומצם

זוהי אחת הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר לרדת במשקל. מחקרים מוצאים שדיאטות דלות קלוריות מסורתיות מכוונות בדרך כלל להפחתת צריכת האנרגיה היומית ב-500-750 קלוריות. צריכת הקלוריות המומלצת היא 1200-1500 קלוריות ליום לנשים ו-1500-1800 קלוריות לגברים.

הרעיון הוא לצרוך פחות קלוריות כדי שהגוף יוכל להשתמש בשומן עודף ולהשתמש בו כמקור אנרגיה חלופי. בתהליך, אתם מתחיל לשרוף יותר שומן בשביל האנרגיה שלכם, מה שמוביל בסופו של דבר לירידה במשקל.

הפחתת צריכת הקלוריות היומית ב -400-500 קלוריות יכולה להוביל לירידה מתונה במשקל של כ-0.5  ק"ג בשבוע או 2 ק"ג לחודש. למרות זאת, מחקרים מראים שירידה כזו נראית בדרך כלל רק בחודשים הראשונים מכיוון שקצב הירידה במשקל יכול להאט עקב התאמות הורמונליות המתנגדות לירידה במשקל.

לפיכך, בחירת תוכנית תזונה מותאמת אישית המבוססת על יעדי ההרזיה שלכם היא חיונית.

צום לסירוגין

צום לסירוגין הוא כאשר אתם צמים ואוכלים במחזוריות. ישנן שתי שיטות פופולריות לצום לסירוגין. אחת מהן משתמשת בכלל ה- 16/8. אתם מגבילים את צריכת הקלוריות שלכם ל-8 שעות ביום. כל מה שאתם רוצים לאכול, אתם חייבים לאכול אותו ב-8 השעות האלה בלבד. 16 השעות הנותרות מיועדות לצום.

שיטה פופולרית נוספת היא שיטת ה- 5:2. אתם צריכים לצרוך בערך 500-600 קלוריות ליום פעמיים בשבוע לפי שיטה זו. בשתי השיטות ארוחות בריאות ופעילות מתונה משפרות את הירידה במשקל.

צום לסירוגין זו שיטה בטוחה. רוב המבוגרים הבריאים יכולים לעשות זאת. יש הוכחות המצביעות על כך שצום לסירוגין יכול להפחית משקל ב-0.8-13% כאשר נעשה באופן עקבי והולם.

מחקר אחר מראה כי צום לסירוגין יכול לשפר את קצב שריפת השומן תוך שמירה על מסת השריר. מחקרים נוספים בשטח מצביעים על כך שהיתרונות של צום לסירוגין הם עצומים. אלה כוללים רגישות מוגברת לאינסולין, הפחתת דלקות והשפעות אנטי-אייג'ינג.

תזונה צמחונית

תזונה בה צורכים מוצרים צמחיים בלבד. טבעונות היא גרסה פופולרית מסוג זה. היא מבטלת אפילו מוצרי חלב. יתרונות נוספים של תזונה צמחונית כוללים סיכון מופחת למחלות כמו מחלות לב וסוכרת.

עם זאת, לתזונה מהצומח יש גם כמה חסרונות. החשוב ביותר הוא שהגוף מאבד תזונה חיונית ממוצרים מן החי, כגון ברזל ,ויטמין B12, ויטמין D, סידן, אבץ וחומצות שומן אומגה 3 הם כמה חשובים, אז מומחים יכולים לעזור כאן לתכנן דיאטה בחוכמה.

דיאטות דלות פחמימות

דיאטות דלות פחמימות הן הפופולריות ביותר לירידה במשקל. הם מועילים כי הם מגבילים את צריכת הפחמימות. במקביל, הם מחליפים את הפחמימה האבודה בחלבון. כאשר תכולת הפחמימות בתזונה יורדת, הגוף מתחיל להשתמש בחומצות שומן לצורכי אנרגיה. חומצות השומן הופכות לקטונים.

עובדות מראות כי דיאטה דלת פחמימות יעילה אפילו יותר מדיאטה דלת שומן להפחתת משקל. עם זאת, חיסרון אפשרי הוא שזה יכול לגרום לבעיות עיכול אצל אנשים מסוימים.

דיאטת פליאו

דיאטת פליאו דוגלת באכילת מזון מלא, פירות וירקות. היא אוסרת על צריכת מזון מעובד, סוכרים ודגנים. תומכי דיאטת פליאו תומכים ביעילות באכילת תזונה אשר דומה לזו של אבותינו הציידים.

מחקרים שונים הוכיחו כי דיאטת פליאו יכולה לעזור להפחית משקל. בנוסף להפחתת המשקל והיקף הבטן, לדיאטת פליאו יכולים להיות גם יתרונות נוספים. אלה כוללים הורדת לחץ דם גבוה, רמות כולסטרול ורמות טריגליצרידים.

דיאטות דלות שומן

דיאטה דלת שומן דוגלת בכך שעליך להפחית את צריכת השומן שלך ל-20-30% מסך צריכת הקלוריות היומית. הסיבה לכך היא שבשומנים יש מספר כפול של קלוריות לגרם בהשוואה לחלבונים ופחמימות. לכן, דיאטה דלת שומן מגבילה את צריכת הקלוריות ומכאן מסייעת בהפחתת משקל.

החיסרון האפשרי של דיאטה דלת שומן הוא שצריכת קצת מדי שומן עלולה להוביל לבעיות בריאות רבות. השומנים אחראים על ייצור ההורמונים, בריאות התא וספיגת חומרי הזנה בגוף. אתם עלולים לעכב תהליכים אלה אם השומנים מצטמצמים מעבר לרמה מסוימת.

טיפים נוספים לאיך לרדת מהר במשקל

ללעוס לאט וביסודיות

בדיקה של מחקרים רבים הראתה שאנשים שאוכלים מהר נוטים לעלות במשקל יותר מאשר אנשים שאוכלים לאט יחסית. זה בגלל שלעיסת מזון ביסודיות מובילה לאכילה איטית יותר. כתוצאה מכך, זה מוביל להרגשת שובע מוגברת ואכילת מנה קטנה יחסית.

השתמשו בצלחות קטנות יותר

באופן אינטואיטיבי, שימוש בצלחת קטנה יותר לאוכל לא בריא יעזור לך לרדת במשקל במהירות. מחקר הראה שצלחת ענק יכולה לגרום למנות להיראות קטנות יותר ממה שהן. צלחת קטנה יותר תמנע מכם לאכול דברים לא בריאים בכמויות גדולות. אתם גם כן יכולים להשתמש בצלחות גדולות כשאתם אוכלים אוכל בריא.

הגדילו את צריכת החלבון

מחקר שנעשה לאחרונה, מראה שאכילת חלבון יכולה להפחית את הרעב ולהגביר את תחושת השובע. זה עוזר לכם להפחית את צריכת הקלוריות הכוללת ומהווה דרך מעשית ויעילה לרדת במשקל במהירות. דוגמאות למזונות עשירים בחלבון כוללים חזה עוף, דגים, יוגורט יווני, עדשים ושקדים.

שתו יותר מים

החליפו משקאות ממותקים ועתירי קלוריות במים. שתיית מים 30 דקות לפני הארוחה יכולה לעזור לכם להפחית במשקל על ידי הפחתת צריכת הקלוריות. מחקר שנעשה לאחרונה, מראה שאנשים ששותים מים 30 דקות לפני הארוחות שלהם יכולים לרדת יותר במשקל ב-44% מאלה שלא.

בחורה שותה מים

עשוי לעניין אותך לקרוא גם את הכתבה על זריקות להרזיה

שינה טובה

הרגלי שינה טובים יכולים לעזור לכם לרדת במשקל. חוסר שינה קשור להורמונים כמו לפטין וגרלין. הורמונים אלו מגבירים את התשוקה למזונות לא בריאים ותורמים להעלאת המשקל. שינה תקינה מסייעת גם במניעת מצבים כרוניים כמו סוכרת.

כמה מזונות שעוזרים לרדת במשקל במהירות

גבינת קוטג'

גבינת קוטג' היא בעיקר חלבון. כתוצאה מכך, זהו מאכל משביע. זה מפחית את צריכת הקלוריות הכוללת. יחד עם זאת, גבינת קוטג' עשירה בסידן. חלבון בגבינת קוטג' מסייע גם בבניית שרירים ותחזוקתם.

מרקים

מרק בדרך כלל נאכל לאט. עם זאת, אם הוא עם הרבה ירקות, זה יכול להיות בריא מאוד גם באותו זמן. אכילה איטית הוכחה כמסייעת במניעת שובע אכילה בעבר.מחקר מסוים גם מראה כי שילוב של מרק ירקות לפני הארוחה שלכם יכול לגרום לכם להרגיש יותר מרוצה ובכך לעזור בהפחתת משקל.

אגוזים

מחקרים הראו שאנשים שאוכלים אגוזים, יורדים במשקל מהר יותר מאלה שלא. הם עשירים בתכולת חלבון וסיבים ומעניקים תחושת שובע. יתרון בריאותי נוסף של אגוזים כולל שיפור בבריאות המטבולית.

דגנים מלאים

דוגמאות של דגנים מלאים כוללות קינואה, שיבולת שועל ואורז חום. היעילות שלהם זהה: עוזרים להרגשת תחושת שובע, וכתוצאה מכך גורמים לפחות צריכת קלוריות יומית. הם גם מקור טוב לסיבים ועוד ערכים תזונתיים.

זרעי צ'יה

זרעי צ'יה מכילים כמויות גבוהות של סיבים, ובשל כך הם מעניקים תחושת שובע. לכן, ניתן לאכול אותם כמו חטיף בשילוב עם יוגורט. יותר מזאת, קיים מחקר אשר מוכיח כי האומגה 3 הקיים בזרעי צ'יה יכול גם כן לסייע בניהול המשקל בכלליות.

לסיכום

שמירה על משקל תקין חיוני מסיבות שונות. זה עוזר לכם לתפקד פיזית בקלות יותר בחיי היום יום. בנוסף, הוא מונע מצבים כרוניים כמו כולסטרול גבוה [1], השמנת יתר, סוכרת וכן הלאה – עודף משקל הוא בעיה, וכדאי לטפל בה בדחיפות. מכיוון שאתם מבצעים את השינויים הללו בתזונה שלכם, ואתם תראו איך לרדת מהר במשקל קורה. 

זה יכול לשפר לכם את הביטחון העצמי, ולהניע אתכם להמשיך עם יעדי ההרזיה שלכם. הימנעות מישיבת יתר, וביצוע אימון לפחות ארבעה ימים בשבוע יכולים לספק תוצאות טובות, ועם סוג הדיאטה הנכונה אפילו עוד יותר.

שאלות נפוצות

לא קשה לרדת במשקל אם מקפידים על תזונה נכונה ושגרת פעילות גופנית. אתם יכולים לבצע באופן קבוע ריצה, דילוג, הליכה של לפחות 10,000 צעדים ביום, שחייה ותרגילים אחרים שמחזקים את מערכת הלב וכלי הדם. בנוסף, אתם יכולים לכלול גם אימונים בוני שרירים. לבסוף, אתם יכולים לשנות את התזונה שלכם כך שתכלול יותר תכולת חלבון וסיבים. כך תוכלו לראות ירידה של 0.5 – 1 ק"ג תוך 7-10 ימים.

כדי להוריד שומנים מיותרים או משקל צריך סבלנות, משמעת ושגרה מתוכננת היטב. ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר ומתון, ותזונה דלת פחמימות ושומנים, ועתירה בתכולת חלבון וסיבים יכולים לעזור לכם לרדת במשקל. מומלץ גם כן להפחית במשקאות ממותקים.

אפשר להפחית במשקל רק על ידי אכילה נכונה אבל צריך סבלנות. תזונה דלה בפחמימות ושומנים, ועתירה בתכולת חלבון וסיבים יכולה לעזור לכם בכדי להגיע למטרה זו. כדאי גם ללעוס היטב בכדי לאכול פחות לפני הגעה להרגשת שובע, ולהשתמש בצלחות קטנות יותר כשאוכלים מאכלים לא בריאים.

שינה טובה היא חיונית לירידה במשקל. חוסר שינה קשור להורמונים כמו לפטין וגרלין. הורמונים אלו מגבירים את התשוקה למזונות לא בריאים ותורמים להעלאת המשקל.

כל העניין של ירידה במשקל הוא מספר הקלוריות שאתם לוקחים והקלוריות שאתם שורפים. כשמפסיקים לאכול, צריכת הקלוריות יורדת. כתוצאה מכך, תכנסו למצב של גירעון קלורי ותרדו במשקל. עם זאת, זו לא דרך בריאה לרדת במשקל.

מזון דל בפחמימות ושומנים, ועשיר בתכולת חלבון וסיבים יכולים לעזור לכם לרדת במשקל. דוגמאות למזונות כאלה כוללים אורז חום, שיבולת שועל, רוב הפירות וגבינת קוטג'. אפשר לאכול גם שעועית, מרק וסלטים.

במים אין קלוריות. אם תשתו מים 30-40 דקות לפני הארוחות, תוכלו להפחית את צריכת הקלוריות שלכם מהארוחה. זה יכניס אתכם למצב של גירעון קלורי, מה שמועיל בירידה במשקל. היתרונות משמעותיים אף יותר כאשר אתם מחליפים משקאות ממותקים במים.

מים חמים יחד עם מיץ ליים יעילים מאוד בירידה במשקל. שתייה קבועה של זה יכולה לעזור לכם להוריד כמה קילוגרמים ואפילו להפחית את השומן בבטן. מומלץ לעשות קצת אירובי לאחר השתייה.

כל מזון דל בפחמימות ושומנים, ועשיר בתכולת חלבון וסיבים יכול לעזור לכם לרדת במשקל. דוגמאות למזונות כאלה כוללים אורז חום, שיבולת שועל, רוב הפירות וגבינת קוטג'. מיץ לימון חם יהיה יעיל מאוד גם כן.

הלימונים עשירים בוויטמין C ובנוגדי חמצון. כתוצאה מכך, הם עוזרים לעיכול טוב יותר. בנוסף, ללימונים יש גם תכונות המסייעות בניקוי רעלים וכך גם בשריפת השומנים.

יש להימנע מכל מזון שיש בו תכולה גבוהה של פחמימות ושומנים אם המטרה היא לרדת במשקל. לדוגמא: צ'יפס, תפוצ'יפס, לחם לבן, מאפים, עוגיות ומשקאות ממותקים. זה יעזור אם תמנעו גם מממתקים, רוב מיצי הפירות ועוגות.

תוכנית הדיאטה של ​​שבעת הימים היא תוכנית ארוחות של 7 ימים. היא עוזרת להשיל כ- 4.5-7.5 ק"ג ממשקל גופכם בתוך כשבוע. כל יום מתמקד בקבוצת מזון אחרת. לתוכנית דיאטה של שבעת הימים יש נקודות חיוביות אך גם שליליות, לכן מומלץ ליישם אותה בזהירות ובמעקב של מומחה.

כן, למזון מהיר יש בדרך כלל שומנים רעים ופחמימות מעובדות. לכן, הם עמוסים בקלוריות וחסרי תזונה בריאה. למשל, בפיצה יש 266 קלוריות, באופן דומה, בכל סוג של ג'אנק פוד יש כמות גבוהה מאוד של קלוריות.

אם אתם אוכלים הרבה ג'אנק פוד, אתם אוכלים הרבה קלוריות. אתם צריכים להתאמן הרבה יותר בכדי לשרוף את הקלוריות העודפות שהכנסתם לגוף שלכם. אכילת יותר ג'אנק פוד תגדיל את כמות הקלוריות היומית שתצרכו, וגם תוביל למחסור ברכיבים תזונתיים חשובים מכיוון שרובם חסרי תזונה.

שריפת 1000 קלוריות ביום רק על ידי עשיית תרגיל אחד זו משימה קשה. שילוב של פעילויות שונות כמו הליכה, ריצה, הליכה מהירה, חתירה, שחייה ואימוני משקולות יידרשו להשגת מטרה זו.

שורף שומן BurnEat
יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן