גיינר תופעות לוואי

אמנם פחות מדברים על זה אבל עלייה במשקל קשה כמו ירידה במשקל.
אנשים מבלים שעות בחדר הכושר, וצורכים המון קלוריות על מנת להשיג מטרה זאת. אחת הדרכים המהירות ביותר לעלות במשקל היא צריכת תוספי עלייה במשקל.
אותם תוספי עלייה במשקל נקראים גיינרים. הם מסייעים לעלות במשקל ובבניית שרירים. אנשים צורכים גיינרים על בסיס קבוע.

מהם הגיינרים?

הגיינרים הם אבקות שאותם מערבבים עם מים או כל משקה מועדף אחר. אבקות אלו מכילות כמויות שונות של חלבון, פחמימות, שומנים, ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו בודדות ותוספים אחרים כגון קריאטין. אבקות אלה עובדות מכיוון שהן עשירות יחסית בקלוריות, מה שמכפיל בקלות את צריכת הקלוריות היומית.
חלק מתוספי העלייה במשקל מגיעים בטבליות או בכמוסות, אך הם אינם מספקים קלוריות מספקות, ולכן הם אינם שימושיים באותה המידה.

לעבור לרשימת הגיינרים המומלצים ביותר.

למה מיועדים הגיינרים?

בהתחשב בכך, שבמקום לאכול ארוחות מרובות גם כשלא ממש רעבים, אפשר פשוט לשתות כוס גיינר עתירה בקלוריות וחלבונים, זהו בעצם קיצור דרך והשיטה זאת ממש מפתה.
אנשים לעיתים קרובות אינם מתייחסים לנושא ברצינות ומתחילים לצרוך גיינרים. אבל האמת היא שמומלץ להתייעץ עם רופא או תזונאי לפני שתוסיפו אבקות לעלייה במשקל לתפריט שלכם.
יש להקפיד מאוד על המינון בהתאם למבנה גופכם. לא מומלץ לצרוך תוספי מזון אלה יתר על המידה. עליך להיות בעל ידע מלא אודות היתרונות והחסרונות של שימוש באבקות עלייה במשקל לפני שתצרוך אותן מדי יום.

האם יש תופעות לוואי בלתי רצויות?

לעיתים כן. בעיקר, בשימוש בלתי מבוקר ובגיינר לא מתאים.
סיכונים בריאותיים ויעילות הגיינרים הם מהנושאים הנחקרים ביותר על ידי מומחי תזונה. על פי הממצאים, צריכת גיינר לא מתאים עשויה לגרום להתכווצויות שרירים ותופעות לוואי שליליות אחרות כגון: אבנים בכליות, בעיות בכבד, בעיות לב, התייבשות ושלשולים.
הגיינר בדרך כלל עשיר בוויטמין C ובברזל, שבכמות מוגזמת יכולים להיות הסיבות לשלשול ובעיות בקיבה. כדי למנוע מחלות בריאותיות מיותרות, יש להשתמש באבקת עלייה במשקל רק לאחר התייעצות עם רופא או תזונאי.

בנוסף, אם אתם רגישים ללקטוז או פשוט מעדיפים מזון טבעוני, הכנו עבורכם רשימת גיינרים טבעוניים מומלצים. 

בדרך-למעלה

תופעות לוואי משימוש בגיינר

בעיות בכליות: לעיתים אבקת עליה במשקל היא גורם עקיף לאבנים בכליות שהופכות את הורמוני הגוף לרגישים לה.
בעיות בכבד: דווחו על בעיות בכבד לאחר צריכה בלתי הגיונית בהיקפים גדולים בשילוב עם אלכוהול. שימו לב, אלכוהול וגיינר לא שילוב טוב בכלל.
התכווצויות שרירים: לפעמים אנשים מתאמנים בצורה אינטנסיבית שהגוף שלהם לא מסוגל לשאת. התוצאה היא לעיתים מחסור באספקת נוזלים הגורמת התכווצויות שרירים. יש להקפיד על שתיית מים מרובה בכל מקרה.

בעיות נשימה: מדובר בהשערה בלבד. בעיות נשימה נקשרו גם לצריכה לא נכונה של גיינרים. מינון מוגזם של תוסף בריאות זה הביא לעיתים קרובות לבעיות נשימה כגון שיעול, עיטוש, צפצופים ואף אסטמה. אם יש לך בעיה כלשהי בנשימה, יש להוועץ במיוחד על הנושא עם רופא.
בחילות ושלשולים: אחת התסמונות הלא שכיחות של צריכה לא נכונה של אבקת עלייה במשקל, בחילות ושלשולים יכולה להופיע אם תוספי בריאות נשארים לא מסיסים בקיבה.
עלייה לא בריאה במשקל: אם אתם לוקחים גיינר בכמויות עודפות, הדבר עלול לגרום לעלייה לא בריאה במשקל. זה יכול להגדיל כמות שומן מיותר. כאשר משטר האימונים שלך אינו תואם את תוספי העלייה במשקל שלך, הקלוריות הלא מנוצלות הופכות לשומן. וזאת כמובן לא תוצאה רצויה בשום קנה מידה.

לא-מזיק-לו-גיינר

לסיכום

הגיינרים כיו הפכו לחלק אינטגרלי של השואפים להגדיל מסת שריר ומסה בכלל. עם זאת חשוב להקיד ל סר כללי זהירות חשובים על מנת למזער או להמנע לגמרי ברוב המקרים מתופעות לוואי:
• קודם כל, להכיר את תופעות הלוואי ולדעת לזהות אותן בהקדם
• לצרוך אבקות של מותגים מוכרים, בדוקים ומומלצים
• להוועץ ברופא, תזונאי ו/או מאמן כושר מקצועי על מנת להתאים את תכנית התזונה והאימונים לכמות הקלוריות הנצרכת
• השתמשו בגיינר ע”פ הנחיות היצרן תוך הקפדה על הכמויות המומלצות
הקפידו על כללים פשוטים אלו ותהנו מהיתרונות של הגיינרים והמנעו מתופעות הלוואי הפחות נעימות לעיתים.