גיינר תופעות לוואי

יוני 16, 2022

גיינר הוא מוצר נפוץ ופופולרי אצל אנשים רזים שסובלים מתת משקל. הוא משלב תרכובות שונות עשירות בקלוריות וחלבונים על מנת לאפשר לאנשים בעלי מבנה גוף רזה להעלות מסה והלציג מראה שרירי ומרשים יותר.

בגלל שהתרכובות שונות ואיכות היצרנים משתנה, הגיינר יכול לעורר תופעות לוואי. לא כל גיינר ממש מתאים לכולם ולפעמים צריכה של המוצר עלולה לגרום לכם להשמין במקום להגדיל את מסת השריר.


הכירו תופעות לוואי אפשריות כתוצאה משימוש בלתי מבוקר בגיינר לא מתאים.

1. עלייה לא בריאה במשקל

רוב מותגי הגיינרים מוסיפים כמות גבוהה של סוכר למוצר שלהם כדי להמתיק אותו. הם מוסיפים אותו כדי להסתיר את הטעם המר של תוסף המזון, כמו כן הוא פועל כמקור לפחמימות, דבר חיוני עבור עלייה במשקל.

למרות שסוכר משמש בתור הדלק של הגוף שלנו, סוכר מלאכותי מפוצץ בקלוריות רק בלי הסיבים החיוניים שאנו זקוקים להם. סוכר מלאכותי מסוג זה עשוי להעלות את כמות השומן שלכם ולאו דווקא את מסת השריר.

כדי להסדיר את העלייה הזו במשקל יש לבצע פעילות גופנית באופן קבוע. מכיוון שאימונים נכונים הינם הכרחיים עבור הגדלת מסת השריר.

מתאמן

2. סיכון מוגבר לסוכרת

צריכת סוכר גבוהה יכולה להגדיל את הסיכון לסוכרת וזוהי תופעת הלוואי הנוראה ביותר שעשויה לקרות בעקבות צריכת גיינר. צריכה מוגזמת של פחמימות גורמת ללבלב לשחרר יותר אינסולין ממה שצריך, מה שעשוי לגרום לעמידות לאינסולין. עמידות לאינסולין עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב, השמנה וסוכרת.

רוב הגיינרים מכילים כמות גבוהה של פחמימות שעשויות לגרום לכם להיות יותר עמידים לאינסולין.
לפני שאתם משתמשים בגיינר, תמיד כדאי קודם כל לבדוק את הרכיבים התזונתיים ואת אחוז הקלוריות שמגיעות מסוכר.

3. בעיות בבטן ובעיות אלרגיות

גיינרים עשויים לגרום לכאבי בטן ונפיחות אצל אנשים מסוימים. באופן כללי, הסוג הזה של התכווצויות בבטן קשור לעתים קרובות לאי סבילות למזון ותגובה אלרגית למזון. אם אנשים עם אי סבילות ללקטוז לוקחים גיינר שמכיל חלב, לעיתים קרובות הם יסבלו מבעיות קיבה מהסוג הזה.

אם יש לכם אי סבילות ללקטוז [1], בדקו היטב את רשימות המרכיבים לפני צריכת הגיינר. אם יש לכם תגובה אלרגית כלשהי, הפסיקו לקחת את הגיינר, פנו מיד לרופא ושקלו לעבור לשימוש בגיינר ללא לקטוז.

מתאמנת מחזיקה את הצד בבטן

4. עלייה קבועה ברמות הקריאטין

רוב הגיינרים הקיימים בשוק מכילים כמות גבוהה של קריאטין מכיוון שקריאטינין מאיץ את תהליך בניית השריר. בדרך כלל, כחלק מתהליך הדיאליזה בכליה, הקריאטין מוסר מהגוף. צריכת קריאטין מעל הכמות המומלצת עלולה להפריע לתפקודי הכליות התקינים.

אנשים שסובלים מבעיות בכליות חייבים לבדוק את רשימת המרכיבים לפני שימוש בגיינר ולהשתמש בגיינרים בדוקים ומומלצים בלבד.

סיכום

כאמור, גיינר הוא תוסף מאוד מועיל לאנשים בעלי מבנה גוף רזה שרוצים להעלות מסה. יש לבחור את הגיינר בתבונה, בעיקר על פי המלצות, אנחנו ממליצים על הגיינר של אלפא או גיינר של דימטייז, חברה מוכרת שניסינו ובדקנו, אפשרות אחרת היא ללמוד לבד איך מכינים גיינר ביתי. עשו את המחקר שלכם,היו קשובים לגוף שלכם ואם גיינר לא עושה לכם טוב נסו להעלות את משקלכם בעזרת דיאטה להשמנה או דיאטה לעליית מסה.

יכול להיות שגיינר הוא בכלל לא המוצר המתאים עבורכם, לשם כך ערכנו השוואה בין אבקת חלבון וגיינר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

יותם פרל
יותם פרל
דילוג לתוכן