גיינר או אבקת חלבון – מה יותר טוב בשבילכם?

דמיינו בחור רזה שנכנס לחדר כושר בפעם הראשונה. לא משנה כמה הוא אוכל, הוא לא מצליח להשיג את השרירים שהוא רוצה. הוא יקבל המון הצעות מה עליו לעשות על מנת לגדול. ההצעות השכיחות ביותר יהיו לקיחת תוספי תזונה לקבלת קלוריות עודפות שהגוף שלו צריך.

אם גם אתם מחפשים את התשובה הנכונה, תצטרכו לדעת מהו ההבדל בין אבקת גיינר לבין אבקת חלבון. המאמר הזה נועד לענות על השאלה הזו אחת ולתמיד, אז בואו נתחיל ב"קרב" – גיינר או אבקת חלבון. לפני שאנחנו קופצים למסקנות, בואו נעמוד על ההבדלים בין אבקת חלבון לבין הגיינר. 2 האבקות בעלות הרכב כימי שונה, ומשפיעות על הגוף בצורה שונה. הכל תלוי בסוגי האימונים ובגוף שאתם רוצים להשיג.

האם אבקות חלבון בטוחות?

למרות שמוצרים אלה משווקים, בדרך כלל, עבור אתלטים ואלה שמתעסקים בבנייה ופיתוח הגוף, אבקות חלבון, כתוסף תזונה, יכולות להועיל לדיאטה שלכם. החלבון בתוספים אלה עוזר להעביר חומרים מזינים, תורם להתאוששות תאים ומגביר את ייצור ההורמונים והאנזימים.
למרות שאין סיכון ממשי בלקיחת אבקת חלבון כל יום, צריכה מופרזת יכולה להיות להסב נזק מסוים לאחר תקופה ארוכה.

רופאים וחוקרים רבים מצאו שהמרכיבים שנמצאים בתוך אבקות החלבון משתנים ממוצר למוצר.
ישנם תוספים שמכילים יותר מ-30 מרכיבים שונים.
ביניהם יכולים להיות חומרים המונעים התגיישות ותוספות אחרות שעלולות להזיק לבריאות.
בנוסף, קיים סיכון קטן להתגברות כמה בעיות רפואיות קיימות הקשורות בצריכת תוספי חלבון. 

בכל מקרה, מה שנאמר קודם תקף לגבי כל דבר שנצרוך יתר על המידה.
כעת, כשאתם יודעים מהו הסיכון הכרוך בצריכת תוספי חלבון ואיך להימנע ממנו, אנחנו יכולים לעבור לחלק הבא – איך להחליט איזה תוסף טוב יותר עבורכם.

אבקת חלבון:

ניתן לומר בפשטות שאבקת חלבון זהו תוצר לוואי של עיבוד חלב וייצור גבינה.
אפשר לומר בביטחון שאבקה כזו היא הצורה הטהורה והנקייה ביותר של חלבון שניתן לצרוך, והחלק הטוב ביותר שהיא קלה לעיכול ונקלטת מהר בזרימת הדם.

אמנם, הסיפור לא נגמר כאן.
קיימים שלושה סוגים של אבקת חלבון: Isolate, concentrate  ו- hydrolyzed.

אבקת חלבון Concentrate (מרוכזת):

כמות החלבון בסוג הזה נעה בין 25% ל-89% והשאר הם שומנים, מינרלים ולחות.

אבקת חלבון Isolate (מופרדת):

אבקה כזו היא הצורה הנקייה ביותר ובה אחוזי החלבון נעים בין 90 ל-95, ולכן היא כמעט וללא לקטוז, ובנוסף היא דלת-שומן.

אבקת חלבון Hydrolyzed (שעברה הידרוגנציה):

בסוג זה של אבקה, שרשראות החלבון נשברות על-ידי הידרוגנציה שגורמת לכך שהגוף מעכל אותה טוב, ויותר מכך, היא מונעת תגובות אלרגיות. סוג זה של חלבון משומש בתרכובות מזון לתינוקות, בתעשיית הספורט והתרופות.

גיינר

אבקת גיינר לעלייה במסת השריר גם היא מכילה חלבונים, אך ההבדל העיקרי בינה לבין אבקת חלבון היא שאבקת גיינר מכילה יותר אחוזי שומן ופחמימות, ולכן עוזרת לצרכן לעלות את כמות צריכת הקלוריות היומית ולעלות במשקל.

יחס הפחמימות לחלבונים בגיינרים הוא בדרך-כלל 2:1, בהתאמה, כלומר פי שניים יותר פחמימות מאשר חלבונים, מה שאומר שכמות הקלוריות הגדולה שמתעכלת בגוף היא תודות לפחמימות, אך גם לתערובת של מלטוז וגלוקוז.

מתאמן מכין שייק גיינר

מתי כדאי לצרוך אבקת חלבון?

אבקת חלבון נמצאת בשוק כבר למשך זמן רב מאוד. היא נבדקה ונמצאה אין ספור פעמים כשיטה מעולה לאלה שמתאמנים ורוצים להתחזק.

היא עוזרת למתאמנים רבים לפתח ולהשיג את הגוף הרצוי בכך שהיא מזינה את השרירים ומעלה את הסיבולת, אך חשוב להדגיש, שגם בן אדם ממוצע שרוצה פשוט להישאר בריא ולשמור על משקל תקין יכול לקחת אבקה זו כתוסף תזונה. כדי לצרוך אבקת חלבון בצורה חכמה כנסו למאמר על בחירת אבקת חלבון, הוא יעזור לכם להשלים את החסר.

מתי כדאי לצרוך גיינר?

אבקות גיינר מלאות בפחמימות ושומנים, יחד עם החלבונים, מה שמאפשר לגוף שלכם לקחת את כמות הקלוריות הדרושה לעלייה במשקל.
זה הוא ההבדל העיקרי בין גיינר לאבקת חלבון – מנה של אבקת חלבון מכילה 150-100 קלוריות ומנת גיינר מכילה 1250-1500 קלוריות.

מה לבחור?

הבחירה תלויה אך ורק במטרה שלכם. חלק מהאנשים רוצים לפתח גוף [1] וחלק רוצים להוריד שומן. סוג האבקה שתיקחו צריכה להתאים לצורת הגוף שלכם.

המטרה - פיתוח גוף:

הבעיה בגיינרים שהם מכילים פחמימות שבסופו של דבר נאגרים כשומנים, ולכן כאשר רוצים לפתח חוזק ושריר, עדיף לקחת אבקת חלבון שהוא חלבון נקי וטהור יותר.

גבר מתאמן על שרירי החזה

המטרה – גוף רזה וחטוב:

אם מטרתכם לרזות ולא להתחטב, אז אתם צריכים להימנע מלקיחת גיינר. מומלץ לצרוך אבקת חלבון ISOLATE מכיוון שהיא נקייה מפחמימות ושומנים, אפשר להרחיק לכת ולהשתמש בתוסף חלבון ללא סוכר.

המטרה – עלייה במשקל:

עלייה במשקל יכולה להיות מאתגרת. מומלץ לקחת גיינר כדי לעלות את כמות הקלוריות הנצרכת, אבל מצד שני כדאי להיזהר מצריכה מופרזת ולטווח ארוך, כי אפשר בטעות לאגור שומן לא רצוי, אחת מתופעות הלוואי של הגיינר. בנסוף לצריכה של הגיינר או במקומה, אתם יכולים לאמץ תפריט לעלייה במסה שיקדם אתכם למטרה.

אז מי המנצח?

מובן שאבקת חלבון בריאה יותר כיוון שהיא נקייה משומנים ופחמימות, אז היא תהיה בחירה יותר טוב מאשר גיינר.
אבקת חלבון, בהשוואה לגיינר, יותר קל לשלב עם מזון ותוספים כמו אבקת אסאי בגלל ערכה הקלורי.
בכל מקרה, המנצחת היא הדיאטה המאוזנת,
אין תחליף לדיאטה מאוזנת ותוספי התזונה משלימים היטב את החסר.

לסיכום, רשמית אבקת חלבון טובה יותר מבחינת מרכיביה הכימיים, מבחינת פחות סיכון בעת הצריכה, כמות גדולה של חלבונים ותוצאות טובות יותר באופן כללי. סיבה אחרת לניצחון של אבקת חלבון היא שהיא מתאימה למבני גוף מגוונים ולמשתמשים שונים, לעומת זאת גיינר מתאים רק לאלה שרוצים להעלות במשקל ולהתנפח. אם תשתמשו בגיינר וודאו שהחברה שמייצרת אותו מוכרת ונחשבת לאיכותית כמו גיינר דיימטייז או גיינר ביג מאס לדוגמא.

יותם פרל
יותם פרל
יותם הוא מאמן כושר, התשוקה שלו לתחום הביאה אותו לשתף את המידע עם העולם באמצעות בלוג זה. ההמלצות שלו ותכניות האימונים כבר עזרו להמון אנשים להשיג את הגוף שהם תמיד רצו ובאופן כללי להפוך לבריאים וחזקים יותר.
עשוי לעניין אותך..
× ליווי תזונה אישי חינם (3 מקומות)